Home STREAMZ Telenet maakte een jaaroverzicht van populairste films en series van 2020

Telenet maakte een jaaroverzicht van populairste films en series van 2020

©Telenet

Het is een veelbewogen jaar geweest, één om nooit te vergeten (en wellicht ook niet meteen te herhalen). We vonden troost bij elkaar, herontdekten het simpele plezier van een fikse wandeling in de Vlaamse bossen, en konden al onze zorgen eventjes vergeten door te ontsnappen in sterke films en series. Maar welke plot twists werden het meest besproken tijdens de zoom-apero’s van 2020? Telenet dook in de kijkdata van haar Telenet-TV klanten. Ons TV-dieet bleek de afgelopen twaalf maanden bepaald door een aantal Vlaamse toppers – gemengd met sterke internationale titels.*

De kalender van 2020 in serietitels

Telenet
©Telenet

Als we inzoomen op de de maandelijkse kijkcijfers, zien we dat de Vlaming bijna elke maand een nieuwe favoriete serie ontdekte. In januari stemden de kijkers massaal af op het eerste deel van het zesde en laatste seizoen van Vikings, in februari was historische dramareeks Britannia een echte hype. In maart en april stond Meisje van Plezier met stip op één, en in mei heerste Deputy over de klassementen. In juni topte het derde seizoen van Siren de charts. Vervolgens haakte de Vlaming in juli in op het body-neutrality kwaliteitsdrama van Canvas-reeks Albatros, en augustus stond in het thema van Why Women Kill, de comeback serie van Desperate Housewives bedenker Marc Cherry.

De herfst werd ingezet met de lancering van Streamz, waardoor het Play aanbod vanaf nu hieronder te vinden was. In september was er logischerwijs massale aandacht voor historische klepper De Bende van Jan de Lichte en in oktober ontdekte de kijker de dirty-cop reeks Fair Trade. In november was er dan weer vooral aandacht voor de drama/whodunnit reeks The Undoing – van de makers van Big Little Lies.

Wat filmtitels betreft keek de Telenet-klant in 2020 het vaakst naar The Secret Life of Pets 2, Fast & Furious Presents: Hobbs & Shaw en FC De Kampioenen 4: Viva Boma.

Ben je met oog op de Kerstvakantie op zoek naar kijktips? Wij lijsten de must-sees op Streamz hier even op:

• His Dark Materials: deze verfilming van de The Golden Compass boeken van Philip Pullman begon in november aan zijn tweede seizoen bij Streamz.
  • Red Light: in deze Belgisch-Nederlandse coproductie zien we Maaike Neuville als rechercheur en Carice Van Houten als sekswerkster in haar eerste serie sinds Game of Thrones. Nu te zien bij Streamz.
  • The Minister: een ijzersterk (pun intended) Ijslands politiek drama over een eerste minister met bipolaire stoornis. Nu te zien bij Streamz.
  • Industry: een groep jonge afgestudeerden concurreert voor een beperkt aantal vaste posities bij een grote investeringsbank in Londen. Geschreven door Lena Dunham (Girls). Nu te zien bij Streamz.
  • Euphoria kerstspecial: ons ongeduld in afwachting van het tweede seizoen van deze bejubelde young adult serie wordt beloond met twee special episodes – de eerste nu te zien bij Streamz.
  • D5R: na 7 seizoenen en één immens populaire bioscoopfilm zijn de jongeren terug voor een nieuw seizoen vol kot-avonturen. Vanaf 18 december te zien bij Streamz.

Geen Streamz abonnee maar wel Telenet TV-klant? Telenet pakt deze kerst uit met heel wat gratis entertainment om er een fantastisch eindejaar van te maken.

• FC De Kampioenen kerstspecial van één: plezier voor het hele gezin gegarandeerd – een unieke kerstaflevering, heel wat ‘behind the scenes’ & een pak FC De Kampioenen afleveringen. Vanaf 26 december beschikbaar in de TV-theek.
  • JANI.be op het grote scherm: Geniet van het beste van JANI.be op het grote scherm, met 5 unieke formats om van te smullen. Zo gaat Jani onder meer kerst 2020 redden in ‘Let’s save X-mas’. Jani deelt de leukste tips & tricks om er toch weer een onvergetelijke feestperiode van te maken. Nu beschikbaar in de TV-theek.
  • Gratis sport: ook de sportfan kan zijn hart ophalen, met tijdens de kerstvakantie gratis toegang tot onder meer Premier League wedstrijden en cyclocross – alles te zien op kanaal 11, vanaf 19 december.

*Telenet analyseerde hiervoor de kijkgewoontes van haar Streamz (vroeger Play) en Streamz+ (vroeger Play More) abonnees van januari 2020 tot en met november 2020.

NO COMMENTS